Vraag van de klant
Bakkerij de Paauw is geen gewone bakkerij die je in een winkelcentrum tegenkomt, maar een enorme bakkerij op een groot industrieterrein. Er wordt dag en nacht door honderden mensen keihard gewerkt om ervoor te zorgen dat brood- en banketproducten vers in de schappen van supermarkten door heel Nederland komen te liggen. Hier zijn dus veel mensen voor nodig en dit is precies de uitdaging die de bakkerij aan ons presenteerde: hoe vinden we geschikte mensen die ons helpen groeien? Om hier antwoord op te geven, hebben we eerst meerdere interviews gehouden om te achterhalen wat voor mensen De Paauw zoekt (welke functie, maar ook welke karakters?) en waarom het voor deze mensen interessant is om bij De Paauw te werken. Uiteindelijk hebben we een plan opgesteld waarin de website centraal staat en wordt ondersteund door social media.
Geleverde Diensten
Omdat De Paauw geen commerciële doeleinden heeft voor de website, hebben we de website gericht op potentiële werknemers, die via de socials en zoekmachines bij De Paauw terecht kunnen komen. De website is gebaseerd op een aantal basisprincipes. Allereerst is de site visueel aantrekkelijk: er wordt veel gebruik gemaakt van goede foto’s. Daarnaast is de website persoonlijk: de bezoeker wordt direct aangesproken en er worden gezichten van het management en de medewerkers getoond. Daarnaast is de website doelgericht: de potentiële werknemer weet direct wat hij kan verwachten en wordt aangespoord om te solliciteren. De website moet een bepaald gevoel opwekken (betrouwbaarheid, goede sfeer) en bezoekers moeten dit gevoel direct kunnen associëren met De Paauw en haar werknemersfuncties.
Uitkomst


