Vraag van de klant

Bakkerij de Paauw is geen gewone bakkerij die je in een winkelcentrum tegenkomt, maar een enorme bakkerij op een groot industrieterrein. Er wordt dag en nacht door honderden mensen keihard gewerkt om ervoor te zorgen dat brood- en banketproducten vers in de schappen van supermarkten door heel Nederland komen te liggen. Hier zijn dus veel mensen voor nodig en dit is precies de uitdaging die de bakkerij aan ons presenteerde: hoe vinden we geschikte mensen die ons helpen groeien? Om hier antwoord op te geven, hebben we eerst meerdere interviews gehouden om te achterhalen wat voor mensen De Paauw zoekt (welke functie, maar ook welke karakters?) en waarom het voor deze mensen interessant is om bij De Paauw te werken. Uiteindelijk hebben we een plan opgesteld waarin de website centraal staat en wordt ondersteund door social media.

Geleverde Diensten

Omdat De Paauw geen commerciële doeleinden heeft voor de website, hebben we de website gericht op potentiële werknemers, die via de socials en zoekmachines bij De Paauw terecht kunnen komen. De website is gebaseerd op een aantal basisprincipes. Allereerst is de site visueel aantrekkelijk: er wordt veel gebruik gemaakt van goede foto’s. Daarnaast is de website persoonlijk: de bezoeker wordt direct aangesproken en er worden gezichten van het management en de medewerkers getoond. Daarnaast is de website doelgericht: de potentiële werknemer weet direct wat hij kan verwachten en wordt aangespoord om te solliciteren. De website moet een bepaald gevoel opwekken (betrouwbaarheid, goede sfeer) en bezoekers moeten dit gevoel direct kunnen associëren met De Paauw en haar werknemersfuncties.

Uitkomst

Door middel van Facebook worden er meer bezoekers gegenereerd voor de website en is er dus meer kans op sollicitaties. Daarnaast roepen de verschillende call-to-action buttons bezoekers op om te solliciteren.

Bekijk hier de Facebookpagina en de website van De Pauw:

Facebook
Website