Het Project

Bakkerij de Paauw is geen gewone bakkerij die je in een winkelcentrum tegenkomt, maar een enorme bakkerij op een groot industrieterrein. Er wordt dag en nacht door honderden mensen keihard gewerkt om ervoor te zorgen dat brood- en banketproducten vers in de schappen van supermarkten door heel Nederland liggen. Deze honderden mensen zijn ook precies de uitdaging waarmee De Paauw bij ons kwam: hoe vinden we geschikte mensen die ons helpen groeien? Om hier antwoord op te geven, hebben we eerst meerdere interviews gehouden om te achterhalen wat voor mensen De Paauw zoekt (welke functies, maar ook welke karakters) en waarom het voor deze mensen interessant is om bij De Paauw te werken. Uiteindelijk hebben we een plan opgesteld waarin de website centraal staat en wordt ondersteund door social media.

Geleverde Diensten

Omdat De Paauw geen commerciële doeleinden heeft voor de website, hebben we de website gericht op potentiële werknemers, welke via de socials en de zoekmachines bij De Paauw terechtkomen. De website is gebaseerd op een aantal basisprincipes. Allereerst is de site visueel aantrekkelijk: er wordt veel gebruik gemaakt van goede foto’s. Daarnaast is de website persoonlijk: de bezoeker wordt direct aangesproken en er worden gezichten van het management en de medewerkers getoond. Daarnaast is de website doelgericht: de potentiële werknemer weet direct wat hij kan verwachten en wordt aangespoord te solliciteren. Het idee is dat de website een bepaald gevoel opwekt (betrouwbaarheid, goede sfeer) en dat de bezoeker dit gevoel direct associeert met De Paauw en met de functies. De video rechts is een voorbeeld van content die we gaan gebruiken de social media campagnes.

Bekijk de website van de Paauw!