Het Project

Eurosalt, Europa’s grootste zoutleverancier, wilde op een andere manier gaan communiceren dan het gewend was. Er werd gebruik gemaakt van bestaand (stock) fotomateriaal over zout, waarmee in combinatie met tekst in een blogvorm zo nu en dan gecommuniceerd werd op Facebook en LinkedIN. Eurosalt wilde de community vergroten, maar richt zich meer op andere bedrijven dan op de consument. Na een aantal brainstormsessies was ons advies: laat zien wat er met het zout gedaan wordt. Zout is op zichzelf misschien niet heel aantrekkelijk, maar als we laten zien waar het zout van Eurosalt allemaal aan ten grondslag ligt, wordt het leukere content en dus interessanter om Eurosalt te (blijven) volgen.

Geleverde Diensten

We hebben voor Eurosalt een aantal video’s gemaakt bij klanten. In deze video’s vertellen klanten over hun ervaring met Eurosalt en laten we zien waar het zout allemaal voor dient. Natuurlijk zorgt Eurosalt er indirect voor dat de wegen veilig blijven, maar wat veel mensen niet wisten, is dat het zout van Eurosalt ook gebruikt wordt door Amsterdams bekendste worstenmakerij en door de grootste kaasboerderij van de Krimpenerwaard. Het voordeel van deze manier van content maken, is dat het ook voor de klant van Eurosalt interessant is. De video’s werden door hen gedeeld op hun online kanalen en verstuurd naar hun klanten. Op deze manier werd het leuker om Eurosalt te volgen (hé, ze doen niet alleen maar strooizout), groeide de online community én deed Eurosalt iets terug voor vaste klanten. Win win win dus.