Het Project

Proeverz was één van de eerste bedrijven waarvoor we de social media mochten verzorgen en dat schept een bijzondere band. Proeverz is een lunchroom die niet in de binnenstad ligt maar in een winkelcentrum in Gorinchem. Ons is gevraagd om een grote, trouwe, lokale online community te creëren van mensen die Proeverz een warm hart toedragen en hier graag naartoe gaan om te eten of drinken.

Geleverde Diensten

Na een aantal intensieve gesprekken met de managers en medewerkers, hebben we vastgesteld wat de kernwaarden van Proeverz zijn en wat de redenen zijn van mensen om een bezoek te brengen aan Proeverz. Deze kernwaarden hebben we omgezet in concepten waarmee we content hebben geproduceerd voor Facebook en Instagram. We hebben een template ontwikkeld en zijn structureel content voor Proeverz gaan posten. Sleutel hierin is de persoonlijke benadering, interactie en humor. We posten drie keer per week voor Proeverz en maken maandelijks foto- en videomateriaal. Hierin haken we uiteraard in op wat er speelt. We bedenken leuke content en soms ook offline campagnes die we online aankondigen en in beeld brengen. Zo hebben we op Valentijnsdag een Valentijnsdiner voor kids georganiseerd, te zien in één van de voorbeelden.

Uitkomst

Proeverz heeft inmiddels duizenden volgers op social media en iedere post leidt tot een bereik van meer dan duizend mensen. De lunchroom is in 2020 zelfs uitgeroepen tot Beste Lunchroom van Nederland. Wij hebben hiervoor de social media campagne bedacht en uitgevoerd en met succes: de Gorinchemse lunchroom kreeg de meeste stemmen van het hele land!