Het Project

Ondernemers uit Gorinchem willen een Top1Toys beginnen in de binnenstad. Gorinchem heeft jarenlang verschillende speelgoedwinkels gehad (onder andere Bart Smit en Intertoys), maar sinds enkele jaren heeft de stad geen échte speelgoedzaak meer. Top1Toys is hiervoor een crowdfunding gestart en heeft ons de opdracht gegeven de online communicatie rondom deze crowdfunding vorm te geven.

Geleverde Diensten

Allereerst hebben we met Top1Toys de strategie bepaald: wat zijn de doelen? Wat zijn de doelgroepen? Wat wil Top1Toys bereiken? Hoe wil Top1Toys dit bereiken? Vanuit de strategie hebben we een website gebouwd en social media kanalen ingericht. Daarnaast hebben we een video gemaakt die we hebben verspreid via de eigen socials en die van andere lokale partijen. In de video lag de nadruk op storytelling. Het is geen echte wervingsvideo geworden, maar een video die mensen moet triggeren om op de website te kijken en meer informatie tot zich te nemen. Het verhaal is kort, krachtig en herkenbaar: opa kan geen speelgoedwinkel in Gorinchem vinden om een cadeau voor zijn kleindochter te kopen, totdat…

Uitkomst

De video heeft inmiddels bijna 20.000 mensen bereikt. De crowdfunding is net begonnen en de ondernemers hebben er alle vertrouwen in.